MEDALLA D’HONOR DE SABADELL

El 27 d’abril, a les 7 de la tarda, al Teatre Principal, a Coral Belles Arts de Sabadell rebrà la Medalla d’Honor de la ciutat. Així ho va aprovar el Ple de l’Ajuntament el passat 15 de març. A instàncies del Districte 1, la medalla es concedeix “pels seus 40 anys, cultivant i difonent la música coral catalana i universal de tots els temps, dins i fora de Sabadell” (vegeu el Diari de Sabadell).

Les medalles d’honor de Sabadell parteixen de les 7 propostes que cadascun dels consells de districte realitza, a més de les tres propostes acordades per la Junta de Portaveus en l’àmbit de la ciutat.

Durant tot l’any 2011, la Coral Belles Arts celebra el 40è aniversari del seu primer concert, que va tenir lloc a l’Acadèmia de Belles Arts l’11 de juliol del 1971 sota la direcció de Pere Puig. Tanmateix, la coral s’havia fundat l’any 1969, a l’Acadèmia de Belles Arts, a partir d‘una colla que des del 1967 cantaven en una casa particular dirigits per Montserrat Busqué. S’hi afegiren cantaires provinents de la Coral Al·leluia i de la desapareguda Coral Sant Lluc.

També reben Medalla d’Honor de Sabadell el 2011 Claudio Viol Lozano, Josefa Haro Pérez, Maria Cruells Sallent, Anna M. Aguiló Sabadell, l’Institut Les Termes, Rosa M. Rafecas Deu, el Club de Tennis Sabadell, els Castellers de Sabadell, la Germandat de Sant Antoni Abat – Colla Vella i la Joventut de Sant Antoni Abat – Colla Nova.

JOHAN DUIJCK: CLASSE MAGISTRAL

Foto: El Ripollet

El director belga Johan Duijck va fer una classe magistral amb la Coral Belles Arts de Sabadell, el dilluns 14 de març del 2011 a Ca l’Estruch. Conjuntament van treballar el Heilig de Felix Mendelssohn, a doble cor, i el madrigal Lay a garland de Robert Pearsall, a 8 veus.

Johan Duijck és un músic polifacètic, director de cor, compositor, pianista i director. Exerceix de professor de piano al Conservatori de Gant i, al nostre país, és professor de direcció coral a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

Tres dels alumnes que Duijck té a l’ESMUC també van participar activament en la sessió.

El resultat, per al cor, va esdevenir un clar exemple de com d’estimulant pot arribar a ser un treball disciplinat i, per als alumnes de direcció coral, una lliçó de com s’ha de treballar per aconseguir un bon ambient i per convertir un assaig en un intercanvi d’energies constant entre cor i director.