La Passió segons Sant Mateu que es va poder sentir a Sant Andreu de Llavaneres s’organitza també al Camp de Tarragona, en el mateix format i amb els mateixos intèrprets i director. El dissabte 28 de març, a les 19 h, a la Catedral de Tarragona; el diumenge 29, a les 19 h, al Teatre Prados de Sitges, i el dilluns 30, a les 20 h, a la Parròquia de Sant Pere Platja de Calafell.
Push! (Empeny!), l’òpera participativa que es va estrenar a la península Ibèrica l’any passat ha tornat de nou al Teatre la Faràndula de Sabadell, l’1 de febrer de 2026.
La Coral Belles Arts de Sabadell s’ha desplaçat fins a Euskadi per fer-hi un concert en el marc d’un intercanvi amb laLoinatz Abesbatza. L’actuació ha tingut lloc a l’Església de Sant Martí de Loinaz, a la població de Beasain, el dissabte 28 de juny, a 2/4 de 8 del vespre, amb els directors titulars de les dues formacions: Jordi Lluch i Aitor Garitano.
La formació guipuscoana ha començat l’actuació amb quatre peces, dues de les quals són obra del seu exdirector Xabier Sarasola. Posteriorment, l’agrupació sabadellenca ha interpretat sis obres, de les quals cal destacar-ne Dantzantik, suite de danses navarreses harmonitzada per David Azurza, i O Sacrum convinvium, del mateix Sarasola. Per acabar, les dues corals han cantat Joan del riu, popular nord-catalana harmonitzada per Manuel Oltra i dirigida pel director local, i Nerea izango zen Txoria txori, harmonitzada per Javier Busto i dirigida pel director català.
És previst que en els propers mesos la Loinatz Abesbatza es desplaci fins a Sabadell per acabar de tancar l’intercanvi musical.
Prèviament, el mateix divendres, a les 7 de la tarda, el divulgador musical Joan Vives pronunciarà la conferència L’entorn del «Rèquiem alemany» de Brahms, tota una aproximació a aquesta obra cabdal de Johannes Brahms. Serà a Escrivania pública del Bisbat.
Podeu comprar les entrades per al concert, de forma anticipada, aquí.
La versió de la Passió segons Sant Joan, de Johann Sebastian Bach, ja es pot veure al portal 3Cat, aquí. Es tracta del concert enregistrat el passat 3 de març de 2024, al Palau de la Música Catalana. Hi van participar l’Orquestra Simfònica del Vallès, amb dramatúrgia escrita i dirigida per Sergi Belbel, sota la direcció de Xavier Puig. La Coral Belles Arts hi va participar, juntament amb altres formacions corals.
La formació serà la mateixa: la Coral Belles Arts de Sabadell, la Coral Reginade Manlleu i el Cor Ciutat de Mataró, amb els solistes Laia Prat(soprano) i, en aquesta ocasió, Oriol Mallart(baríton), acompanyats de Nexus Piano Duo (Joan Miquel Hernàndez i Mireia Fornells). I amb la direcció del director titular dels tres cors, el mataroní Jordi Lluch.
La propera sessió d’aquest concert serà a la Gleva, el 15 de desembre de 2024.
La segona sessió d’Un rèquiem alemany, de Johannes Brahms, va tenir lloc el dissabte 29 de juny, a l’Església de l’Esperança de Mataró. La tercera i quarta sessió seran a Arenys de Mar (10 de novembre) i a la Gleva (15 de desembre), durant el darrer trimestre de 2024.